zaterdag 13 augustus 2011

Weekje vakantie.

De ene helft van de damesreiziger is een weekje geleden een week op vakantie geweest met haar echtgenoot. In deze natte zomerweken hebben wij toch echt een mooi weekje uitgekozen, hartstikke mooi weer! Heerlijk. Uiteraard kon ik het niet nalaten om ook een paar caches te scoren waarvan eentje toch wel heel bijzonder was. Al rijdende zag ik op mijn telefoon (smartphone met een geo-cache app) dat we langs een cache reden in een mooi stukje natuur langs het water in de buurt van Arnhem. Ik wilde deze niet aan me voorbij laten gaan en al was ik er met mijn hakjes en witte blouse nou niet echt op gekleed, deze moest ik toch even scoren. Op een gegeven moment zag ik in een bosje een oude legertank staan, ja daar moest het wel zijn, mooi plekkie en mijn gps en compas op mijn telefoon wezen ook die richting uit. Een echtpaar (team Brandewijn) kwam me tegemoet lopen en het was al gauw duidelijk dat we daar allemaal om dezelfde reden waren, een cache scoren. "Dat wordt klimmen hoor!" riepen ze nog toen ze me passeerden. Hmm, witte blouse en hakjes of niet, ik was niet zover gelopen om me daar iets van aan te trekken. Maar de lieve cacheleggers hadden een oude fiets tegen de tank aangezet, dus dat was mooi. Via de trapper, op de bagagedrager en toen het zadel belande ik zo op de tank. Team Brandewijn was op haar schreden teruggekeerd, want dat was natuurlijk wel lollig om mij te zien zwoegen. Waar was dat ding nou? Ja hoor, na veel voelwerk had ik het magnetisch fotorolletje te pakken en wat schets mijn verbazing?? Ik was de derde die deze nieuwe cache had gevonden, dus ik had brons gescoord!!! Nou moet je weten dat er veel teams hier expres op lopen. Je kunt nl een berichtje via je telefoon of mail krijgen als er een nieuwe cache gelegd wordt en het is een sport om dan nummer 1, 2 of 3 te worden en dus om goud, zilver of brons te scoren.
Voor mij was dit een zuiver toevalstreffer, maar daarom des te leuker! Was ik iedereen lekker te snel af geweest zonder dit zelf te weten. Yesss. Team Art Journey heeft een third find zoals dat heet. Leuk toch zeker?





Chache in Zutpen bij de stadsmuur

Rondje historisch Culemborg, prachtig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten