woensdag 2 juni 2010

Noord-Holland

Dinsdag 1 juni. Even tussen het leren door naar buiten om het hoofd weer leeg te maken. Gelukkig is daar de hobby geocachen want dan heb je tenminste een doel nietwaar. De eerste Cache die ik ga zoeken in Erwtje 105. Na het oplossen van een simpele puzzel thuis komen de juiste coördinaten tevoorschijn en kan ik op pad. Zoeken in de Westerhout. Jee dat is lang geleden dat ik hier ben geweest. Het bos is natuurlijk niet echt anders geworden maar de openbare muziektent, het veld ervoor is wel opgeknapt. Mooie speelweide geworden. In de omgeving van de cacheplaats staan enorme bomen met enorme stronken en er lopen veel heel veel paadjes. Omdat het hier erg dicht is wat bomen betreft moet de GPS erg nadenken en zwenkt af en toe alle kanten op. Als ik even uit het "donkere" stuk stap om eerst even op afstand de boel te bekijken en te benaderen heb ik de cache direct in de gaten. Bingo, nummer 1 van vandaag.
Op naar de cache, onderweg naar huis. Deze ligt aan de andere kant van de A9, even kijken hoe ik daar ook alweer moet komen. Bij een mooi landgoed steek ik door en dan jawel via een smal viaduct kom ik aan de andere kant. De verstopplaats is niet echt mooi maar je hebt hiervandaan wel mooi zicht op het AZ stadion en ik schrik van het zicht op het industrieterrein Boekelermeer. Wat is dat groot geworden zeg. Er blijft geen groen, landerijen meer over hier. Nog even en we zitten aan Beverwijk vast! Maar goed Bingo, nummer 2. Mijn tijd vandaag is beperkt dus met de auto even verder naar Heiloo naar het Maalwater. Maalwater,....hmmm jeugdsentiment. Toen ik op de middelbare school zat en we zomers bij mooi weer wilde zwemmen kregen we altijd geld mee voor het openluchtbad het Baafje in Heiloo. Tja als je dan met je fietsje eerst langs een prachtig openwatertje komt waar je geen entree voor hoeft te betalen en ook heel goed kunt afkoelen en nog eens een kleine kilometer fietsen minder is dan is de keuze snel gemaakt nietwaar. Op de terugweg hadden we dan geld voor 2 ijsjes bij Bolle Piet in plaats van 1 :)))
De auto op de parkeerplaats gezet en te voet verder. Het is heerlijk wandelweer en er is genoeg te zien aan vogels. Als ik bij de Hoevervaart kom is het afgelopen met het asfalt en ga ik de landerijen in over een dijkje langs deze vaart.
Ik heb in mijn zeker 30 jaar van fietsen duizenden kilometers afgelegd in deze omgeving maar wist niet dat hier zo'n prachtig gebied van dichtbij te benaderen was. Misschien is dit ook wel nieuw hoor want de wandelbordjes zien er wel heel tiptop uit. naar de cache vanaf de auto is een kleine 2 kilometer. De totale wandeling is 7 kilometer en ik weet zeker dat ik nog eens terug kom om de gehele wandeling te doen want het is hier prachtig. Ook hier zijn er weer nieuwsgierige, deze keer niet in uniform maar wel met een dik pak aan....... Schapen!



Het is even zoeken naar de cache, de hint is op de tast dus,.... op de klutsknie in het natte gras en vooral laag zoeken en voelen. Hebbes! Even in alle rust droog zitten op de plankjes en loggen. Tijd om aan de terugreis te beginnen en weer met de neus in de examenstof te duiken. Het hoofd is weer leeg en lekker fris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten