zaterdag 8 mei 2010

Alkmaar

Ja de dames reiziger zijn een weekend van elkaar gescheiden. Maar het cachen moet natuurlijk gewoon doorgaan. Gelukkig liggen er in Noord-Holland ook een aantal caches en ook in Alkmaar. Daar liggen ze zelfs wel heel dicht bij huis. Vrijdagavond eerst maar eens koffie drinken bij vrienden en jawel daar ligt een cache slechts 500 meter van het huis. Ja dat is hemelsbreed en er zit een joekel van een Noordhollands kanaal tussen dus je snapt dat het geen slootje springen gaat worden. Via de Koedijkervlotbrug dan maar naar de overkant. Deze zoektocht gaat onder begeleiding van vriend Henk. Wie weet krijg ik hem ook zo gek om deze hobby op te pakken.
Bij de molen gaat de GPS piepen. Even wat heen en weer lopen en dan zie ik iets wat echt niet bij de rest past maar wat er wel heel vast en zwaar uit ziet. Hmmm, zwaar is het wel maar het staat helemaal los en tja dan is het al snel duidelijk. Optillen, opzij zetten en jawel een plastic bakkie. Er zit een TB in dus die neem ik mee en drop er een coin in die nog 2 provincies door moet reizen waaronder Noord-Holland. Ook weer gelukt dus.
Vandaag, zaterdagavond even een wandelingetje richting Koedijk. Daar liggen ook nog twee caches. 1 ligt aan een heel druk pad het Daalmeerpad. Druk met wandelaars en fietsers maar ik heb geluk het hele Daalmeerpad ligt open dus geen fietsers wel heel veel kinderen op de nieuwe rage de waveboards, daar waar het nieuwe gladde asfalt ligt is het natuurlijk een glad walhalla. Het laatste stukje van het pad is echter uitgestorven er zijn wel veel mensen maar ja die zijn al,...gestorven en kijken vast niet meer mee bij het loggen. Hier ligt dus ook de cache. De verstopplaats is helemaal leuk gedaan. De cache zelf is helaas een zooitje. Vanaf deze cache is het nog slechts het hoekje om en dan zo'n 335 rechtuit naar de Johannes Bos. Jee wat staat de molen en het molenaarshuisje er prachtig bij. Strak in de verf, een plaatje. Heb spijt dat ik mijn fotocamera niet mee heb genomen. De cache is heel snel gevonden en ik ben blij dat er geen vissers in de buurt zijn want dan gaat het loggen wel een crime worden.
Morgen weer richting het oosten wie weet kan er nog een cache gezocht en gevonden worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten