donderdag 26 januari 2012

Melbourne

Gisteren was een extreem natte dag in Lennox Head. Niet alleen in Lennox Head maar aan de gehele oostkust met name in het noordelijke gedeelte van NSW en Queensland. Het was op sommige moment ook behoorlijk angstig om te zien hoeveel water er naar beneden kwam en de harde wind die daarbij aantrok. We hebben ons prima vermaakt met een oorhollands spel, sjoelen.
Bij hollands weer hoort een hollands spel nietwaar!
Helaas geen wandel en zwem weer dus. Nou ja je kon makkelijk door de straat heen zwemmen met al dat water. Albert zorgt voor een heerlijke lunch met mosselen, garnalen, zalm en champagne. We zijn heerlijk lui en sloom vandaag. Komt ook door de warmte en de luchtvochtigheid die maar liefst 97% is vandaag. Op het journaal zien we hoe erg het met de overstromingen is. Het Bellinger gebied, daar waren wij een aantal dagen geleden nog geweest (Dorrigo), staat volledig onder water. Zijn we dus mooi op tijd door gaan reizen. Ik heb even wat foto's gemaakt van het journaal op tv zodat jullie een beetje een idee krijgen van de floods.
Hmmm zal het de 4 meter gaan halen?
Hij lijkt op onze auto maar is het gelukkig niet!
Als we rond half 12 naar bed gaan stroomt het nog steeds buiten. Hmm,... geen leuk vooruitzicht voor morgen als we nog iets meer dan 2 uur naar Brisbane moeten rijden met de auto. Op Ross Lane net buiten Lennox Head staat er ook een hoeveelheid water in de dip off the road. Eerst maar even slapen, morgen nieuwe dag nieuwe kansen.
Ik ben een aantal keren vannacht wakker geworden en heb liggen luisteren naar het weer. De regen is gestopt , het waait alleen nog behoorlijk, We zijn om 6.00 uur opgestaan hebben een heerlijk ontbijt gekregen van auntie Jose en Albert die eerst is gaan wandelen zal ons een stukje gaan begeleiden op Ross Lane, om de dip goed door te komen. Het is nog altijd droog maar we willen op tijd gaan rijden omdat we niet weten wat we eventueel nog tegen gaan komen op de volgende 186 kilometer naar Brisbane. Om 8.00 uur is het dan echt tijd om afscheid te nemen. Altijd moeilijk. Zeker voor aunti Jose, Albert en mama Willy want alle drie zijn ze op een leeftijd (boven de 80)dat je steeds weer denkt dit zal de laatste keer wel zijn dat ze elkaar zien, voelen en ruiken. Alle spullen in de auto, flink zwaaien en achter Albert aan rijden. De borden en alarmlichten staan ver van te voren langs de weg. We hebben al de nodige instructie gekegen hoe nu toch veilig door het water heen te rijden. Stoppen, laagste versnelling, in het midden van de weg rijden en gaan. Albert gaat ons voor en wij weten veilig te volgen. Wat mij betreft blijft het hierbij. Albert haakt af, wij zwaaien en hop op weg naar Brisbane. Onderweg blijft het droog. Zon gaat schijnen en loopt de temperatuur op tot 29 graden. Louise is erg moe en de reis is daarom voor haar een hele klus.Ze weet ons veilig en wel op het vliegveld te krijgen. We leveren de auto in en begeven ons naar de incheckbalie van Virgin Blue. Daar is de heer achter de balie superaardig en vriendelijk. Hij zorgt dat mama Willy met walker (rollator) en al naar de gate kan lopen. Bij de gate krijgen we voorrang op de rest bij het instappen. Kijk alles heeft zo zijn voordelen nietwaar. De vlucht naar Melbourne neemt 1 uur en 53 minuten in beslag. Zowel Louise en ik kunnen onze ogen niet open houden. Slapen, slapen en nog eens slapen. Waar kan een mens toch zo moe van zijn.  Eenmaal veilig en wel aangekomen in Melbourne is het de auto ophalen en weer op weg naar het Ibis hotel in het centrum van Melbourne. We hebben nu een tomtom dus dat moet goed komen. We rijden in een super mooie blauwe Holden, een beetje een sport uitvoering. Je ligt meer in de auto dan dat je er in zit. Mama Willy zit achterin en komt bijna niet boven het raampje uit. Ondanks dat het Australia day is is het erg rustig op de weg en rijden we vlekkeloos op ons hotel af. Ook daar is iedereen alleraardigst en behulpzaam. We hebben een studio/appartementje. Helemaal in orde. We besluiten in het hotel te eten en daarna nog even een rondje buiten lopen. Bezoekje aan de supermarkt en de bottleshop. Op de kamer nog een spelletje broerenbridge dat een beetje uit de hand loopt..... beetje gestuntel van ons alle drie.Komt vast door de vermoeidheid of is het onze leeftijd :) We zitten slechts 100 meter van Queen Victoria Market dus morgen zullen we ons zeker kostelijk vermaken hier.

1. En zondag naar de finale van the australian open......

By Jove, Biggles
    keep your engine running

2. Hey,
    Ook daar weer veel plezier!!
    En die finale... ?
    Nou we horen/lezen? het wel!!